06 - 14 344 677 info@tohealth.nl

Blog

Heb jij je vitamine D al eens gecheckt?

Heb jij je vitamine D al eens gecheckt?

Vitamine D is een ontzettend belangrijke vitamine en veel mensen blijken een tekort te hebben. Regelmatig met de blote huid in de zon gaan is erg belangrijk om een goede vitamine D-status te behouden. Maar te veel zonlicht is, zoals we weten, is ook weer niet gezond. In dit artikel lees je hoe je het beste vitamine D aanmaakt en wie er risico lopen op een vitamine D tekort.
Lees meer
Cholesterolverlagers: wat je erover moet weten

Cholesterolverlagers: wat je erover moet weten

Cholesterolverlagers doen vaak meer goed dan kwaad. Veel mensen ervaren er bijwerkingen van, terwijl er maar weinigen zijn die de voordelen ervaren. Bovendien wordt ook de aanmaak van een hele belangrijke stof, co-enzym Q10, in je lichaam geblokkeerd. En dat is weer nadelig voor je cholesterolwaarden. Beter kun je je leefstijl aanpassen om je cholesterolwaarden omlaag te krijgen.
Lees meer
Vitamine D slikken niet voor iedereen goed

Vitamine D slikken niet voor iedereen goed

Vitamine D tekort komt vaker voor dan gedacht. Daarom wordt er nu veel vaker geadviseerd door huisartsen om vitamine D bij te slikken. Toch zijn er mensen die, ondanks een lage vitamine D waarde, klachten kunnen krijgen van vitamine D supplementen. In dit artikel leg ik uit hoe dat zit.
Lees meer
Vetten | the good, the bad and the ugly

Vetten | the good, the bad and the ugly

Hoe zit het nu ook al weer met verzadigde en onverzadigde vetten? En welke vetten werken ontstekingen in de hand? Waar kun je beter wel of niet in bakken? In dit artikel lees je waar vetten allemaal voor nodig zijn, wat het verschil is tussen verzadigde, onverzadigde vetten, omega-3 vs. omega-6 vetten en wat transvetten zijn en waar ze in zitten.
Lees meer